Czym są
DANE MIEJSKIE?
Codziennie w ramach swojej pracy wykonujesz szereg zadań. Przy okazji części z nich wykorzystujesz lub generujesz dane miejskie. Musisz wiedzieć, że część z nich może być przydatna osobom decyzyjnym, mieszkańcom, Twoim kolegom z innych wydziałów lub nawet Tobie samemu/samej. Dlatego też informacja o tym jakie informacje i w jakiej formie gromadzone są w UM jest kluczowa.
Jakie dane są dla nas istotne?
Na samym początku warto zaznaczyć, że nie wszystkie informacje jakie gromadzi wybrana komórka UM są istotne w kontekście zarządzania całym miastem. Niektóre z nich mogą np. dotyczyć jedynie funkcjonowania konkretnej jednostki.
Przykład: Rejestr stażystów i praktykantów, rejestr pieczątek, ewidencja wypadków w placówkach wychowawczych, rejestr rozliczeń kadrowo-płacowych.
Danymi też nie są pojedyncze akta czy dokumenty nie zgromadzone w żaden rejestr.
Przykład: akta osobowe pracowników, dokumenty projektowe konkretnej inwestycji.
Rejestry podobne do tych z powyższych przykładów nie są istotne w inwentaryzacji. Lista przykładowych rejestrów, które chcielibyśmy zinwentaryzować znajduje się pod tym linkiem.
W trakcie procedury inwentaryzacji nie pozyskujemy samych danych, a jedynie informacje o nich, które nie są danymi osobowymi. Jedynym wyjątkiem będzie Twoje imię i nazwisko, które będzie widoczne wyłącznie dla koordynatorów w celu ewentualnego kontaktu z Tobą w trakcie przetwarzania wyników inwentaryzacji.